صفحه اصلی / ایمیل مارکتینگ / ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

تب داغ بازاریابی اینترنتی باعث شده است تا هر کسی در این بازار شام مدعی تخصص شود. در این بین آنچه بیشتر از همه سر و صدا دارد و هر کسی که از مادرش قهر میکند به سراغ آن می رود، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی و فروش از طریق ایمیل است… .

تمام مدعیان تخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت را میتوان با روشهایی تحمل کرد! ولی اهالی این بخش تخصص یعنی ایمیل مارکتینگ غیر قابل تحمل شده اند!

برای شروع به سراغ تعریف ایمیل مارکتینگ می رویم:

تعریف ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند ۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد.

اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد.

 ایمیل مارکتینگ چه چیزی نیست؟

اسپم. بله به همین سادگی. ایمیل مارکیتنگ به معنای ارسال اسپم نمی باشد. و منظور از اسپم، ارسال ایمیلهای تجاری ناخواسته می باشد. پس وقتی در حال ارسال ایمیل تجاری به فرد یا افرادی هستید که آنها شخصاً اجازه ارسال چنین ایمیلهایی را به شما نداده اند، در واقع دارید اسپم ارسال میکنید.

اسپمرها (کسانی که اسپم ارسال می کنند) همان مدعیان تخصصی هستند که بیشترین سوء استفاده را از بازار بی در و پیکر اینترنت ایران کرده اند. این افراد با انواع و اقسام روشها، ایمیلهای کاربران را از سطح سایتهای مختلف جمع آوری کرده، نسبت به ارسال خودسرانه انواع ایمیلهای تبلیغاتی اقدام می کنند که نتیجه ای جز بدبین کردن کاربر اینترنت به این محیط و کسب و کارهای آنلاین ندارد.

چطور ایمیل مارکتینگ را به شکل صحیح انجام دهیم؟

همان طور که در بالا عنوان شد، کسانی که مبادرت به ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته می کنند تنها به پیکره ی بیزینس های آنلاین ضربه وارد میکنند و کار آنها سودی برای این دست از کسب و کارها ندارد. اما مسلماً به دنبال راهی برای استفاده صحیح از این استراتژی بازاریابی اینترنتی هستید.

مهمترین اصل در ایمیل مارکتینگ، این است که دریافت کننده ایمیل، شخصاً به شما اعلام کرده باشد که میخواهد از شما ایمیل دریافت کند. مثلاً با عضویت در خبرنامه سایت شما، با عضویت در فید سایت شما، با ارسال ایمیل به شما، عضویت در گروه سایت شما و یا هر روش دیگری. در این حالت ارسال ایمیلهای تبلیغاتی هیچ ایرادی نداشته و چنانچه با روش درست پیاده شود میتواند به سوددهی شما منجر گردد.

برای انجام صحیح ایمیل مارکتینگ، حتماً نیاز به استفاده از روشهایی برای ترغیب بازدیدکننده سایت یا بلاگ خود به دادن آدرس ایمیلش به شما، دارید. مثلاً می توانید یک هدیه مثل یک کتاب الکترونیک را به وی بدهید البته به این شرط که ایمیل خود را ثبت کند یا … .

در همین سایت نکاتی بسیار کاربردی درباره ایمیل مارکتینگ ارائه شده است.

مطالب و مقالات مرتبط را نیز مطالعه بفرمایید:

نقش ایمیل مارکتینگ، در تبلیغات اینترنتی چیست؟

سه تکنیک برای افزایش تاثیر نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ

چند نکته کوتاه، اما ضروری در ایمیل مارکتینگ

5 موضوع داغ در ایمیل‌مارکتینگ که هر فروشنده‌ای باید در 2017 بداند

 

منبع : 84edu.net

این مطالب را نیز ببینید!

[اینفوگرافی]: 10 گام برای طراحی ایمیل

[اینفوگرافی]: 10 گام برای طراحی ایمیل

 اگر تصمیم دارید که یک کمپین ایمیل مارکتینگ را راه‌اندازی کنید؛ بهتر است که 10 موضوع مهم …

5 دیدگاه‌ها

  1. سلام وب سایت خوبی دارید
    ممنون از اطلاعات مفیدی که میزارید

  2. ایمیل مارکتینگ خوبه ولی از قدیم ذهنیت بد اسپم بودنش هست…

  3. سلام ممنون از مطالب مفیدتون

  4. سلام دوست عزیز
    مبحث رو مطالعه کردم
    اگر داخل مطالب عکس ها مرتبط نیز قرار دهید از لحاظ سئو و دید خواننده بهتر خواهد شد
    تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *