بازاریابی شبکه اجتماعی لینکدین

شبکه ی اجتماعی لینکدین و بازاریابی به کمک آن

این روز ها استفاده از اینترنت به سرعت در حال افزایش روز افزون است . افراد در دنیای مجازی به دنبال رفع نیاز های خود هستند ، علاوه بر این استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی نیز زیاد شده است و افراد زیادی به سمت آن ها روی آورده اند و از آن ها استفاده و بهره می برند .

یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار و پر بازدید شبکه ی لینکدین است (به انگلیسی گفته می شود : LinkedIn) این یک شبکه و سرویس کاری و تجاری می باشد که در سال ۲۰۰۲ به وجود آمد و یک سال بعد از آن شروع به فعالیت کرد . این شبکه کم کم در میان افراد شناخته شده و گسترش یافت . شبکه ی لینکدین نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد و موارد استفاده از آن زیاد است .

کم کم خبر بازاریابی شبکه اجتماعی لینکدین به نقاط مختلف جهان رسید و حالا افراد زیادی بودند که از سر تا سر دنیا از این شبکه استقبال و استفاده می کردند .

تعداد بازدیدکنندگان آن هر روز در حال افزایش بود و دامنه فعالیتش افزایش می یافت . این وب سایت اجتماعی به بیش تر از ۲۰ زبان زنده و رایج در دنیا در دسترس اشخاص قرار دارد و کاربران از آن استفاده می نمایند .

با اطمینان می توان گفت که لینکدین یک شبکه و رسانه ی اجتماعی است بر پایه و اساس انواع روابط تجاری و کاری موجود در بین اشخاص .

مدیرعامل فعلی این شبکه ی اجتماعی جف وینر است که قبلا مدیر اجرایی در یاهو بوده است. با وجودشبکه های اجتماعی متنوع این روز ها بازاریابی اینترنتی نیز راحت تر و ساده تر انجام می گیرد و فیدبک بهتری پیدا کرده است ، افراد با کمک گرفتن از ساخت و طراحی وب سایت خوب و استفاده نمودن از بازاریابی الکترونیکی و اینترنتی با لینکدین به راحتی قادر خواهند بود تا تجارت و کسب و کار خود را گسترش داده و رونق بخشند .

همه می دانیم که یکی از مناسب ترین و بهترین راه کارهای بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی استفاده نمودن از شبکه ها و رسانه های اجتماعی مختلف است ، بهره مندی از شبکه های متنوع اجتماعی به مدیران و صاحبان کار و مشاغل بزرگ و بر جسته کمک می کند تا با اشخاص و مخاطبین خود ارتباط دو طرفه و تعاملی مفید و سازنده را داشته باشند و در نهایت به هدف خود نزدیک تر شده و در زمینه کاری خود با رقبا یشان به رقابت پرداخته و کسب منفعت و سود بیش تر کنند .

از شبکه ها و رسانه های معروف و پر طرفدار و پر قدرت در میان افراد شبکه ی لینکدین (LinkedIn) است که در تمام دنیا محبوب می باشد و پر کاربرد ، افراد و اشخاص از این شبکه بهره و استفاده ی تجاری و کاری می کنند .

سازمان ها و شرکت های مختلف اگر به درستی و صحیح از این شبکه ی اجتماعی استفاده نمایند می توانند نیروهای زبر دست مورد نیاز خود را جذب کنند و از شبکه ی لینکدین برای گسترش و افزودن تجارت خود استفاده کنند .

برای این که بخواهید از رسانه ی اجتماعی لینکدین استفاده کنید باید در ابتدا در آن شبکه عضو شوید و برای خودتان یک صفحه ی اختصاصی درست نمایید و تمام فیلد های ضروری را پر نمایید زیرا پر کردن کامل پروفایل تان به شما کمک خواهد کرد تا بهتر دیده شوید و در نتیجه های جستجو به راحتی پیدا شوید ، سپس از طریق صفحه ی خودتان به کار و فعالیت بپردازید . سعی کنید آدرس صفحه ی لینکدین تان را در بقیه شبکه های اجتماعی معروف نیز به اشتراک با همه گذاشته تا افراد بیش تری به صفحه ی شما دسترسی پیدا کنند و روابط تان را گسترده تر کنید .

البته در بین افراد همیشه کاربرانی هم هستند که معمولاً در انواع گروه ها عضوین گرفته و با دیگران ارتباط می گیرند ولی آن ها اغلب و در بیش تر موارد فاقد هر گونه تعامل حساب شده و هدفمند می باشند و تنها به گشت و گذار بی هدف می پردازند و در حقیقت برای تجارت و فعالیت خود کار سود مند و مفیدی انجام نمی دهند ، سعی کنید تا از آن دسته نباشید و ابتدا اهدافی را که دارید مشخص کنید و بر اساس برنامه ی حساب شده و درست پیش روید تا به موفقیت نزدیک شوید و ان را لمس کنید .

برای طراحی سایت خود یک شرکت خوب و معتبر را انتخاب نمایید تا این کار را برای شما به نحو احسنت انجام دهد .

اگر از قبل برای خود سایتی ساخته اید و کار طراحی وب سایت را انجام دادید و هم اکنون یک وب سایت شخصی برای خود دارید سعی کنید که حتما دکمه ی لینکدین را در طراحی وبلاگ و یا وبسایتتان بگذارید و صفحه ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده نمایند .

اگر شما کار فروش و بازاریابی اینترنتی را انجام می دهید و یا تولید کننده ی خدمات و یا محصولاتی خاص و مشخص هستید توجه کنید که لیست تولیدات جدید تان را در صفحه ی شخصی لینکدین تان اضافه نمایید و حتما برای انجام این کار وقت بگذارید و آن را با دقت و تامل انجام دهید تا از آن نتیجه بگیرید .

به عنوان مثال و نمونه شما می توانید مثلا یک گروه برای مشتریان خود ایجاد نمایید که آن ها در آن عضو شده و در گروه تجربه هایشان را به اشتراک با یک دیگر گذاشته و از هم مطالب و متون جدید بیاموزند و تجربه های مختلف را در اختیار هم قرار دهند .

از ایده های جدید خود استفاده نمایید تا کسب و کار تان را به همه بشناسانید و آن ها را گسترش دهید .

بازاریابی اینترنتی به کمک شبکه ی لینکدین قطعا برای شما سود آور خواهد بود چون این رسانه ی دسته جمعی و همگانی یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رسانه ها می باشد در بین تجارت های گوناگون و کاربران زیادی هستند که در جهت تبلیغات خود از آن استفاده کرده و بهره می برند .

از نکته های اساسی دیگر که در مورد بحث سئو و بهینه سازی وب سایت برای پروفایل Linkedin تان می توان به ان اشاره نمود داشتن یک صفحه رسمی است .

برای بحث سئوی سایت بهتراست که در پروفایل تان آدرس صفحه رسمی داشته باشید و در قسمت آدرس تان ، نام خود تان و برای آدرس شرکت تان ، نام شرکت را قرار داده تا در نهایت صفحه ی شما در نتیجه های جستجو بهتر دیده شود و افراد راحت تر شما را پیدا نمایند .

منبع : ایده پویا

این مطالب را نیز ببینید!

۱۴ ویژگی که هر مدیر موفق شبکه‌های اجتماعی باید بداند

۱۴ ویژگی که هر مدیر موفق شبکه‌های اجتماعی باید بداند

روزگاری که یک نوشته به طور اتوماتیک به شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شد یا اینکه چطور …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *