تاثیر لینک داخلی در سئو

internal link building
لینک های داخلی یکی از موارد مهم On Page Seo است.استفاده از لینک های داخلی بخصوص برای سایت های محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری است.

سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link) تاثیر فوق العاده ای دارد و باعث انسجام صفحات وبسایت می شود. وقتی کرالرهای موتور جستجو به وبسایتی سر میزنند، مطالب آن را تک به تک می خوانند. اگر اینگونه برداشت کردند که میان مطالب سایت از نظر محتوایی ارتباط وجود دارد، به آن امتیاز مثبت می دهند.

اما موتورهای جستجو از کجا متوجه این ارتباط می شوند؟ یکی از راه های آن ها، رصد لینک های داخلی سایت است. لینک سازی داخلی باعث می شود موتورهای جستجو سریع تر مطالب را پیدا کنند و ایندکس نمایند.

اهداف ایجاد لینک داخلی :

1) گردش راحت تر در داخل وب سایت
2) رنک (Link Juice) سایت را در کل سایت بالا می برد.
3) زنجیره ای از اطلاعات را به وجود می اورد که به مدیر سایت این امکان را می دهد که اطلاعات تکمیلی در مورد یک پست را در داخل خود وب سایت , به کاربر ارائه دهد.

 

دلیل اهمیت لینک های داخلی:

همانطور که می دانید موتورهای جستجویی نظیر گوگل به صورت روزانه و در ساعاتی مشخص سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند، به همین دلیل است که بروزرسانی و آپدیت سایت نیز می بایست در زمان های مشخص و به صورت مداوم می باشد. اگر قرار است شما پستی را در سایت خود منتشر کنید پس بهتر است که در یک ساعت مشخصی از روز باشد.
با این اوضاف وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه از سایت شما می شود، و به محتوای مثلا درباره آموزش سئو سایت می رسد، لینک های را داخل محتوا می بیند که به محتوای فعلی شما مرتبط است , لذا خزنده وارد آن لینک می شود و محتوای آن لینک را هم مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین خزنده ها میتوانند به خوبی ساختار سایت شما را درک کنند و همه مطالب شما را به سرعت بررسی و index کنند و همین امر باعث خزش بیشتر آن ها در سایت شما می شود و به عبارت دیگر با این کار شما آنها را وادار به بررسی بیشتر سایت خود می کنید.

در مورد لینک داخلی باید چند نکته را در نظر بگیرید :
1)شناسایی صفحات با بیشترین ورودی : برای این کار می توانید به سایت Open Site Explorer رفته و صفحاتی که بیشترین ورودی را برای سایت شما به ارمغان می اوردن را شناسایی کنید.
2) متصل کردن تمامی صفحات موردنظر به یکدیگر : بعد از کار بالا میتوانید صفحاتی که کمترین ورودی را دارند را شناسایی کنید و با لینک دهی بین این صفحات به نوعی رنک صفحاتی که ضعیف هستند را بالا ببرید. بهترین راه برای این کار ، اضافه کردن لیستی از “لینک های مرتبط” در پایین هر صفحه با لینک بالا یا در حاشیه آن است.

 

منابع :

  1. seositeco
  2. سئو روز
  3. seo42

درباره محمدرضا واعظی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *