مزیت استفاده از لینکدین

مزیت استفاده از لینکدین

 پروفایل لینکدین شما چیزی بیش از یک رزومه آنلاین است. پروفایل لینکدین مانند یک لندینگ پیج برای شما و کسب و کارتان است که کلید موفقیت در راه‌اندازی آن، درک مخاطبان و ارائه مناسب ارزش‌های خودتان به آنهاست.

در حال حاضر لینکدین پس از ۱۴ سال رشد توانسته با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر به سومین شبکه اجتماعی محبوب دنیا پس از فیس بوک و توییتر تبدیل شود. لینکدین تمرکز خود را به طور جدی بر روی حرفه و زندگی حرفه‌ای کاربران معطوف کرده است و به همین دلیل یک کانال بزرگ با پتانسیل برای بازاریابی شما و کسب و کار شماست. بر اساس آمار HubSpot به کمک لینکدین می‌توانید نزدیک به ۳ برابر بیشتر از فیس بوک یا توییتر نرخ تبدیل ایجاد کنید. بنابراین کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک پروفایل لینکدین کامل و موثر است که شما و کسب و کارتان را در نتایج جستجوی لینکدین و گوگل به خوبی به دیگران معرفی کند. داشتن یک پروفایل لینکدین بدون تکمیل صحیح آنها به مراتب از نداشتن آن بدتر است.

مخاطبان شما معمولاً افرادی هستند که می‌خواهند شما را استخدام کنند یا در کسب و کار شما استخدام شوند. شما باید به گونه‌ای ارزش‌های خودتان را به آنها ارائه کنید که بدانند شما یک فرد موفق هستید و اگر با شما همکاری کنند، آنها هم یک برنده خواهند بود. به بیان ساده برای انجام این کار، شما نیاز دارید خودتان را با دستاوردهایی که متمرکز بر موفقیت‌هایتان است به رخ دیگران بکشید! به عبارت دیگر، شما باید یک معمولی جذاب باشید تا دیگران را متقاعد کنید که عالی هستید.

 

نام (Name)

نام شما مهمترین مشخصه‌ی است که برای جستجوی شما در لینکدین توسط دیگران استفاده می‌شود. بنابراین سعی کنید نام خودتان را با رعایت قواعد نگارش انگلیسی، صحیح و کامل بنویسید. حرف اول نام و نام خانوادگی خودتان را با حرف بزرگ بنویسید. برای اطمینان از نگارش صحیح نام خودتان می‌توانید افراد همنام خودتان را جستجو کنید.

 

عنوان (Title)

عنوان شما باید بتواند به خوبی عنوان فعلی شما را به دیگران منعکس کند. به طور کلی، عنوان شما مهم‌ترین چیزی است که افراد هنگام جستجو در نتایج لینکدین یا گوگل می‌بینند. از آنجا که لینکدین، گوگل ادوردز نیست پس سعی کنید حداکثر در ۱۲۰ حرف به شیوه‌ای قانع کننده عنوان خود را به دیگران توضیح دهید. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید، ممکن است از عنوانی مانند نمونه بالا استفاده کنید.

 

عکس (Photo)

مطمئن باشید افراد خیلی کمی به پروفایل‌ بدون عکس یا عکس فیس بوکی شما اعتماد می‌کنند. بهتر است عکس پروفایل لینکدین شما یک هدشات (سر و شانه) جدید با کیفیت بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ پیکسل و چیزی باشد که دیگران بتوانند با استفاده از آن شما را در یک جلسه و یا کنفرانس به آسانی تشخیص دهند. علاوه بر این، لباس‌های شما باید چیزی باشد که با پوشیدن آن در یک جلسه و یا کنفرانس خجالت زده نشوید. عکس شما اولین چیزی است که دیگران قبل از ایجاد نظری در مورد شما و کسب و کارتان مشاهده خواهند کرد. در نتیجه، یک عکس پروفایل حرفه‌ای می‌تواند تعداد بازدید پروفایل شما را افزایش دهد.

 

خلاصه (Summary)

در این بخش شما باید سعی کنید که مختصر، یک پاسخ ساده و آسان به چرایی انتخاب خودتان توسط دیگران بدهید. دیگران باید قادر باشند به دیدگاهی از شما پس از مطالعه ۱۰-۵ ثانیه‌ای برسند. محتوای این بخش را به صورت اول شخص از زبان خودتان بنویسید. یک محتوا خوب برای خلاصه می‌تواند با یک جمله یا بند کوتاه از آنچه در زمینه کاری فعلی خودتان که دوست دارید شروع شود. در ادامه می‌توانید به چرایی آن و فعالیت‌های قابل توجهی که انجام داده‌اید در ۳-۱ جمله بپردازید. در نهایت، با نوعی از کال تو اکشن مانند یک لندینگ پیج در مسیر درست حرکت کنید.

در اینجا یک قالب نمونه برای خلاصه وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید:

I love [helping businesses reach their dreams یا exceeding expectations یا making the “impossible” possible و…].

Over the course of my career, I’ve [produced millions in added revenue for clients یا helped companies double their revenue یا tripled clients’ profits while cutting their costs in half و… ]. I get a thrill every time I [make a client’s dreams a reality یا see potential turn into profit یا help a company achieve their goals و…].

[I love to meet other professionals, so let’s connect!], [If you’d like me to take a look at your digital marketing campaigns and offer some insights, shoot me an InMail!], [I’m also a prolific writer, check out my work at {لینک}!], [To see some of my work, check out {لینک}!].اگر از این قالب استفاده کنید باید خلاصه‌ای شبیه به این داشته باشید:optimize linkedin profile summary لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟توجه داشته باشید با وجود اینکه بخش خلاصه دارای محدودیت ۲۰۰۰ حرفی است، ولی به هیچ وجه نباید طولانی باشد چون به جای زندگینامه خودتان جای یک خلاصه است! با این حال، لینکدین در صفحه ویرایش پروفایل زمانیکه متن خلاصه خودتان را تایپ می‌کنید امکان اضافه کردن رسانه‌های مختلف را به شما خواهد داد.

 

تجربه (Experience)

در این بخش به تجربه‌هایی که در زندگی حرفه‌ای خود در بخش خلاصه اشاره کردید می‌پردازید. همانطور که شما رزومه کاری خودتان را برای یک فرصت شغلی سفارشی می‌کنید، باید پروفایل لینکدین خودتان را برای حمایت از کسب و کار فعلی خودتان سفارشی کنید.

بسیاری از اوقات، آنچه که شما در دوران تحصیل انجام داد‌ه‌اید، ممکن است مربوط به شغل فعلیتان نباشد. پس نیازی نیست که در بخش تجربه خودتان بنویسید مگر اینکه هیچ تجربه دیگری نداشته باشید. به طور مشابه، اگر شما شغلتان را چند سال عوض کرده‌اید، سعی کنید در شغل‌های قدیمی خودتان بر روی آن تجربه‌هایی تاکید کنید که در توانایی‌های شما در انجام شغل فعلیتان کمک کرده است.

به یاد داشته باشید، محتوای این بخش باید کوتاه و با تمرکز بر نتایج باشد. در حالت ایده آل، شما باید افعال عملی مانند “created”، “produced”، “generated”، “led” و یا سایر اصطلاحات مشابه برای توصیف آنچه که انجام داده‌اید را به صورت عاقلانه استفاده کنید. استفاده از افعال عملی با این معنی می‌تواند شما را یک محرک نشان دهد، دقیقاً همان چیزی که دیگران می‌خواهند برای کسب و کارشان انجام شود. به عنوان مثال، “Created and implemented marketing strategy that doubled client revenue in 2 months”  خیلی بهتر از “I manage client accounts” یا  “I get results” است.

بخشی از ماهیت معمولی جذاب پروفایل لینکدین شما این است که دیگران با خواندن آن بدانند که وقتی شما با دیگران کار می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین توجه داشته باشید، اگر موقعیت شما در کسب و کار فعلیتان ارتقا داده شده است، ممکن است یک ایده خوب این باشد که هر موقعیت را به عنوان یک تجربه کاری جداگانه به فهرست اضافه کنید. این کار نشان می‌دهد که شما چگونه در حرفه خودتان پیشرفت کرده‌اید.
optimize linkedin profile experience لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟
در اینجا به یک قالب موثر برای توصیف تجربه کاری شما اشاره شده است:

[Digital Marketing Supervisor] [Snapp.ir] [June 2016 – Present] [Designed and executed یا Created یا Crafted یا Developed و…] highly effective [digital marketing strategies for over 2 dozen clients یا breakthrough marketing and sales approach that doubled revenue و…].Key [wins یا successes و…]:– [Tripled site traffic within 3 months]– [Repeatedly increased profitability for clients by over 30%]

– [Co-designed new product that produced over 1 milliard Rials in additional revenue]

– [Developed and maintained key strategic partnerships, leading to over 50 new sales]

– [و…]

برای بهتر کردن فرمت فهرست می‌توانید به جای – از علائمی مشابه 2714 لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟  2611 لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟ ✓ ■ ► ▸ ♦ ■ 25aa لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟ ● استفاده کنید.

optimize linkedin profile skills لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟

مهارت‌ها، تاییدیه‌ها و توصیه‌ها (Skills & Endorsements and Recommendations)

این بخش اساساً بخش اثبات اجتماعی پروفایل لینکدین شماست. به عبارت دیگر، افراد به نوعی مطمئن‌ می‌شوند که شما واقعاً مهارت‌هایی را که می‌گویید انجام داده‌اید. تنظیم کردن بخش مهارت‌ها نسبتاً آسان است. در بخش “Top Skills” باید مهارت‌های برجسته مرتبط با موقعیت فعلی شما قرار بگیرد و بیشترین تاییدیه را در مهارت‌های این بخش از دیگران کسب کنید.

به عنوان مثال، اگر شما زمانیکه دانشجو بودید و در رستوران‌های زنجیره ای شیلا کار می‌کردید ممکن است تاییدیه‌های حتی ۹۹+ برای  “Fast Food” کسب کنید اما با این حال، اگر شما در حال حاضر به عنوان یک سرپرست بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید، داشتن تاییدیه “Fast Food” برای شما قابل قبول نیست. در واقع، با قرار دادن مهارت‌های اشتباه و کسب تاییدیه‌ها برای آنها از اعتبار مهارت‌های فعلی خودتان کم خواهید کرد و نوعی ناهماهنگی شناختی از خودتان ایجاد می‌کنید. ناهماهنگی شناختی می‌تواند پرسش‌ها و چراهای بدون پاسخ زیادی از شما در ذهن دیگران ایجاد کند.

در حال حاضر اگر شما یک بازاریاب دیجیتال نسبتاً جدید هستید، تاییدیه نامرتبطی مانند مهارت “Fast Food” می‌تواند بیشتر از یک تجربه ۱۰ ساله در بازاریابی دیجیتال توجه دیگران را به بی تجربگی شما جلب کند. بنابراین، مطمئن شوید که Top Skills شما با کار فعلی شما مناسب است. مهارت‌هایی که در آینده توانایی خود را در آنها توسعه خواهید داد و تمایل دارید تاییدیه‌هایی برای آنها از دیگران کسب کنید در بخش ” also knows about…” قرار دهید.

توصیه‌‌ها مربوط به توصیفات شخصی دیگران از شما می‌شود که در آن دیگران می‌توانند مهارت‌های شما را در یک نقش خاص جهت توصیه به دیگران توصیف ‌کنند.

optimize linkedin profile contact info لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟

 

اطلاعات تماس (Contact Info)

سفارشی کردن بخش اطلاعات تماس می‌تواند یک راه عالی برای دریافت ترافیک از لینکدین به وب سایت‌های شما باشد. به این بخش به عنوان راهی جدید برای برقراری ارتباط جهت فرصت‌های تجاری نگاه کنید. به عنوان مثال،  در قسمت “Company Website” لینک کسب و کار خودتان را قرار دهید. همین کار را برای توییتر، وبلاگ و…  خودتان انجام دهید. اگر اطلاعات لازم مانند نشانی ایمیل این بخش را رها کنید، کسی هم نمی‌تواند خارج از لینکدین با شما ارتباط برقرار کند. به خاطر داشته باشید که همیشه بیشتر افراد در پی افرادی هستند که به آسانی در دسترس باشند.

 

شخصی سازی نشانی (Custom URL)

هنگامی که شما یک پروفایل در لینکدین ایجاد کنید، یک نشانی با ترکیبی از نام خودتان به همراه حروف و اعداد تصادفی خواهید داشت. با این حال، لینکدین به شما اجازه شخصی سازی این نشانی را جهت حرفه‌ای‌ و خواناتر کردنش می‌دهد. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید نشانی اینترنتی پروفایلتان منعکس کننده نامتان باشد. این کار دو مزیت دارد. اول، شما مانند دیگران به نظر نمی‌آیید. دوم، رتبه نمایش پروفایل شما با جستجوی نامتان در گوگل بالاتر خواهد رفت. شما می‌توانید نشانی پروفایلتان را از طریق Settings > Edit Public Profile > Customize Your Public Profile URL ویرایش کنید.

 

دیگر بخش‌ها

تکمیل بقیه بخش‌ها نسبتاً آسان است. فقط کافی است که اطلاعات درخواست شده را وارد کنید. بدیهی است بهتر است اگر می‌توانید اطلاعاتی شامل لینک به مقالات، پادکست‌ها یا نشریات را قرار دهید تا به خوبی شما را در عمل نشان دهد. فرصت‌های داوطلبانه (Volunteering Opportunities) باید بسیار شبیه به تجربه‌های کاری شما و نزدیک به آن باشد.

 

فعال باشید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است و زمانی مشابه یک اجتماع برایتان کاربرد دارد که در آن فعالیت کنید. فعال ماندن، شما را در ذهن دیگران زنده نگه می دارد. به عنوان مثال، گروه‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و نظرتان را درباره‌ مطالب مفیدش بنویسید و یا اگر دوست نداشتید، گروه را ترک کنید. ارسال مقالات مفید تعداد درخواست‌های ارتباطی شما را افزایش می‌دهد. بنابراین پس از اینکه پروفایل خودتان را کامل کردید، زمان استفاده از آن شروع خواهد شد. اگر در لینکدین فعالیت نکنید دیگر مهم نیست که چقدر خوب پروفایلتان را کامل کرده‌اید! اگر فعال نباشید، تقریباً تعداد کمی از افراد صفحه پروفایل شما را خواهند دید.

 

در ارتباط باشید

هنگامی که در لینکدین می‌خواهید برای شخصی درخواست ارتباط ارسال کنید، لینکدین پیام پیش فرض “I’d like to add you to my professional network on LinkedIn” را برای ارتباط ارسال می‌کند. این پیام برای برقراری یک ارتباط اجتماعی خوب است، اما ارسال یک پیام شخصی سازی شده می‌تواند بهتر باشد. محتوای پیام شخصی سازی شده شما می‌تواند برای مثال جهت تکمیل دستاوردهای شما و نشان دادن علاقه به یادگیری از آنها باشد.

اگر کسی شما را برای ارتباط انتخاب کرد، می‌توانید برای ارتباط بیشتر یک پیام تشکر برای او ارسال کنید و اجازه بدهید کمی بیشتر در مورد شما بداند. می توانید فهرستی از افرادی که به تازگی با آنها مرتبط شده‌اید را از طریق My Network > Connections مشاهده کنید. اما مهم‌تر از هر چیز سعی کنید برای ارتباطات جدید خودتان بیش از حد هیجان زده و عجولانه دست به کار نشوید! به یاد داشته باشید، لینکدین تمرکز خود را به طور جدی بر روی حرفه و زندگی حرفه‌ای کاربران معطوف کرده است. بنابراین هدف اصلی شما برای ایجاد ارتباط با دیگران توسعه ارتباطات و ایجاد فرصت‌های کسب و کار با ارزش است.

 

چه کسانی پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند؟

برای بررسی این موضوع می‌توانید به Profile > Who’s Viewed Your Profile مراجعه کنید. معمولاً کسانی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند، علاقه‌مند به ارتباط با شما و کسب و کارتان هستند. اگر از آن دسته افرادی هستند که می‌خواهید با آنها در ارتباط باشید، می‌توانید برایشان درخواست ارسال کنید.

 

نتیجه گیری

هدف شبکه اجتماعی لینکدین، کمک به من و شما جهت ایجاد یک شبکه کسب و کار حرفه‌ای است. پروفایل لینکدینی که به طور موثر برای شما و کسب و کار شما ایجاد شده باشد، به دیگران کمک می‌کند تا بدانند که دقیقاً شما چه کسی هستید و چرا ارزش زمان، توجه و احتمالاً پول آنها را خواهید داشت. بنابراین پروفایلتان را برای ایجاد فرصت‌های جدید در شبکه کسب و کار خودتان و حرکت رو به جلو در زندگی حرفه‌ای بهینه سازی کنید.

منیع : uxdesigner

درباره محمدرضا واعظی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *