صفحه اصلی / ایمیل مارکتینگ / صفحه فرودی بسازید که مشتریان در آن ماندگار شوند

صفحه فرودی بسازید که مشتریان در آن ماندگار شوند

صفحه فرود

ما در این مقاله پاسخ میدهیم به :

  • چگونه یک صفحه فرود به کسب و کار من کمک می کند ؟
  • دستورالعمل های ایجاد یک صفحه فرود خوب کدام ها هستند ؟
  • خصوصیاتی که باید در صفحه فرود من بهبود داده شوند را چگونه شناسایی کنم ؟

کتی عسل طبیعی مصرف میکند .او در اینترنت جستجو کرده و یک آگهی پیدا کرده که ۲۰% برای عسل طبیعی تخفیف می دهد . کتی روی آن کلیک میکند و کارت حساب بانکی خود را در دست دارد و می خواهد مقدار زیادی عسل طبیعی حتی بیشتر از سفارش مشتریان قدیمی buzz bees  خرید کند .
کتی وارد صفحه فرود buzz bees  می شود و این دقیقا همان لحظه ای است که او یا به مشتری جدید تبدیل می شود و یا دست خالی وب سایت را ترک می کند .
بیایید ببینیم چه مدل صفحه فرود هایی بهتر نتیجه می دهند . صفحه فرود شما اولین تجربه ای است که مشتریان بالقوه شما آن را تجربه می کنند و همانطور که همیشه تاکید می شه و گفته می شود .اولین تاثیر بسیار مهم است . نکته مهم جهت یادآوری این است که صفحه فرود لزوما نباید صفحه اصلی وب سایت شما باشد بلکه می تواند هر صفحه ای باشد که افراد از جاهای دیگر مستقیم به آن وارد بشوند.
افراد برای یک کار مشخص مثل ( کسب اطلاعات یا خواستن یک محصول و یا ثبت نام برای چیزی وارد وب سایت شما می شوند . اما اگر صفحه فرود شما پاسخ نیاز آنها را سریع ندهد چه اتفاقی می افتد؟

مشتریان بالقوه شما جذب نمی شوند برای گردش در وب سایت.و این بدان معنی است که سایت شما نرخ خروج ( درصد بازدید کنندگانی که به محض ورود از وب سایت خارج می شوند ) بالا و نرخ تبدیل ( درصد افرادی که کاری شما انتظار داشتید مثل خرید چیزی را انجام دادند ) پایینی خواهد داشت .حالا که متوجه شدید چرا ساختن صفحه فرود با مهارت بالا مهم است ، بیایید با هم چند راهنمایی های اولیه که به شما کمک می کند که اشتباهات معمول را مرتکب نشوید را مرور کنیم

  • بهترین پایتان را جلو بگذارید
    محبوبترین ویژگی یا لینک شما باید اولین چیزی باشد که مردم می بینند ( وقتی که افراد صفحه فرود شما را بازدید می کنند )
  • خوب بنویسید
    کپی قوی نقش بسیار بزرگی را در پایان دادن گفت و گو با مشتریان در یک صفحه فرود بازی می کند با ویژگی ها و آهنگ برند تجاری خودتان بمانید
  • یک تصویر بکشید
    از ویژگی ها و رنگ ها برای جذب چشم مشتریان برای ویژگی هایی که آنها به دنبال آن می گردند استفاده کنید . تصویر میتواند محصول ، نمایه و یا تصویر های دیگری باشد که به آسانی با لینک هایشان ارتباط برقرار می کنند .
  • همیشه نزدیک باشید
    یک پیام CTA روشن و کوتاه بنویسید که افراد را برای انجام دادن کاری که قرار بوده انجام دهند تشویق کند . اگر یک اتاق است شما میتوانید خط دومی برای اینکه توضیح بدهد چه قدر ساده است بنویسید . مثل “” الان خرید کنید ” علامتی ضروری نیست.

ابزاری مثل GA و crazy Egg به شما برای اجرای  page analytic  کمک می کنند که page analytic به شما می گوید چند درصد افراد روی بخش های مختلف صفحه فرود شما کلیک کرده اند که شامل محصول شما ،پیشنهادات ، ویژگی ها ، پیام CTA و یا عکس شما می شود .شما همچنین به درستی روی رفتار بازدیدکنندگان که از وب سایت مرجع یا جستجوی خاص مراجعه کردند تمرکز و آنهخا را بررسی کنید .
page analytic  به شما کمک می کند رفتار را در محتوا قرار دهید ، و به شما نشان می دهد چگونه صفحه بندی و طراحی ممکن است روی کلیک تاثیر گذار باشد . ممکن اسن شما متوجه شوید که صفحه فرودتان بسیار بهم ریخته است . ممکن است شما متوجه شوید که صفحه فرودتان بسیار بهم ریخته است که پیدا کردن چیزی را که می خواهندرا برای افراد مشکل می کند .
بعد از اینکه اطلاعات و آنالیزتان را جمع آوری کردید ،شما احتمالا نظراتی راجع به اینکه چگونه به روز رسانی کنید صفحه فرودتان را خواهید داشت و این همان موقع شروع تست است .
یکی  از راههای شروع آزمون A/B  است که نظریات و فرضیه های شما را تست می کند . برای مثال می توانید محل قرار گرفتن CTA  ،صفحه بندی ، دکمه عمل ،کپی های شما ،نوار منو و موارد دیگر را تست کنید .حتما مطمئن شوید که هر بار فقط یک متغیر را تست می کنید .
از مشتریانتان درباره تجربه شان از صفحه فرودتان نظر سنجی کنید . از آنها بپرسید چرا آن را بازدید کردند ؟ اگر میخواستند کاری انجام بدهند می خواستند چه کنند و اگر نه چرا ؟ به آنها اجازه بدهید پاسخشان را بنویسند به جای آنکه جواب های کوتاه بدهند .
برای نظر سنجی از افراد می توانید بعد از اولین بازدید این کار را انجام بدهید و یا یک دکمه نظر سنجی در گوشه صحفه داشته باشید و مطمئن شوید که رد کردن و یا خروج از آن صفحه و بازگشت به وب سایت به آسانی امکان پذیر باشد . اگر شما یک آگهی را برای هدف خاصی اجرا می کنید ( مثل فروش یک محصول ) مطمئن شوید که کلیک روی بنر به آن محصول یا پیشنهاد هدایت می شود  و نه به صفحه اصلی شرکت شما .
صفحه فرود باید ویژگی که در بنر بوده را نشان بدهد و CTA ایی داشته باشد که به افراد کمک کند که عمل مورد انتظارشان را تکمیل کنند . با این راهنمایی های عمومی در ذهن ، خوب است چند ثانیه تامل کنید و به صفحه فرود کنونی خود نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید که به روز هستند . ابزار هایی مثل Adobe Analytic  و Google Analytic  به شما در ارزیابی صفحه فرود و اطمینان از آدرس دهی درست به نیاز مشتریان شما کمک می کند .
اگر افراد از جای مشخصی می آیند و یا یک کلمه کلیدی مربوط به یکی از خدمات شما را جستجو می کنند اما صفحه فرود شما به سرعت آن خدمات را پیشنهاد نمیدهد ، الان وقت چند صحفه فرود TCL است .
برای مثال صفحه فرود Buzzed Beez  طبیعی بودن عسل هایش را به طور برجسته نشان داده
آنها آنالیز صفحه شان ( page analytic ) شان را برای اینکه بیننند افراد از چه کلماتی استفاده کردند برای یافتن آنها استفاده می کنند . همانطور که انتظار می رفت بعضی ها برای ( عسل طبیعی ) جستجو کرده بودند اما حتی جستجوی بیشتر روی کلمه ” کوزه عسل ” بوده . حالا تمرکز جدید این شرکت برای پیام CTA  و صفحه ی فرود چه خواهد بود ؟
اما اگر شرکت buzzed beez  کوزه عسل نفروشد چه؟

این مشکل بهینه سازی موتور جستجو است . به جای برجسته کردن محصول اشتباه ، صفحه فرود buzzed  مشتریان مربوط را جذب می کند . در صفحه فرود خودتان این موضوع را بررسی کنید . همراه با اینکه بدانیم افراد چه طور صفحه فرود شما را می یابند ، شما باید بفهمید آنها چگونه رفتار می کنند وقتی به صفحه فرود می رسند .
برای کمک به ایجاد تست A?B شما میتوانید از بزار هایی مثل تجربه های محتوایی برای GA  یا بهینه ساز دیداری وب سایت ( vwo ) . برای درست کردن نظر سنجی می توانید از preception T google froms استفاده

 

منبع : مجله اینترنتی کلیک مگ

درباره محمدرضا واعظی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *